måndag 17 oktober 2011

Två grisar mindre här i världen


Så har jag då styckat min första gris. Nåja, sågat till kotletter i alla fall. Det var byagrisen och hans syster som i lördags fick sätta livet till och igår var det styckning på grannens köksbord. Jag hade faktiskt trott att det skulle vara mera otäckt, men det var bara en ovanligt stor bit kött ...

Egentligen fascineras jag över att jag i fredags var och matade grisarna för sista gången och idag grillade vi de första biffarna. Onaturligt naturligt i denna värld.

Tips: Marinaden till grisköttet fixade jag till av olivolja, rödvinsvinäger, salt, mycket vitlök, svartpeppar, jordnötssmör och en barnmatsburk med mango. Både mango och ananas gör köttet mört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.