torsdag 21 februari 2013

Egna energikakor

Det känns som våra barn alltid behöver något att äta. Träningarna är många och skoldagarna är långa. Speciellt äldsta dottern vill alltid ha med sig mellanmål. Hon brukar så där i förbifarten berätta att hennes kompisar brukar äta energistänger. Och så hoppas hon att jag även skall köpa sådana till henne.

Stackars dotter! Vad får hon inte utstå? När hon kommer hem och mamma glatt utropar att -Nu har jag fixat hemgjorda energikakor till dig!
-Kunde de inte se ut lite mer som stänger, var enda kommentaren jag fick. Men så provsmakade hon och tyckte de var jättegoda.

Inte vet jag direkt om det blev billigare. Och lite tid tog det ju också, men de är nästan helt igenom ekologiska och det känns ju bra. Tipset fick jag från Petra i Signes hus och receptet hittade jag på Strömsös hemsida. 

1 kommentar:

  1. Vad bra om dottern tyckte om dem! Jag fick precis idag beställning på ny sats av äldsta dottern. Har varierat med nyttiga muffins en stund

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.