torsdag 17 december 2015

Korkade julpynt

När det lackar mot jul brukar jag börja sluka julpysselböcker. Det är sällan jag hittar något jag går igång på, men i år fick jag tag i Lotta Glaves nya julbok. Enkla, vackra julpynt med hög nostalgikänsla. Det började spritta i mina pysselfingrar och rätt snabbt hade jag pysslat ihop dessa julpynt till vännen Jenny.

Det enda du behöver är  skruvkorkar, sax, lim, vackert papper eller glansbilder och lite gammal målfärg (hobbyfärg). Klipp fransar i korkarna och fik ut dem. Dekorera.

2 kommentarer:

  1. Fint och innovativt! Jag önskar mig Din bok i julklapp, hoppas att tomten är snäll och generös... Ville gärna fråga en annan sak, här i Sverige sänds Strömsö och det är ett av mina favoritprogram! Jag tänker att det rimligen måste sändas i Finland också? Hur stort är det hos er?

    Glad 4-e adventshelg!
    //Kajsa i Uddevalla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kajsa! Roligt att du frågar om Strömsö. När jag var liten var jag på simskola på Strömsö. Det spelas nämligen in på en plats ca 25 km från oss. Jag känner flera av de som deltar i programmet och själv har jag varit gäst två gånger :-)

      Jag vet inte hur det är i år, men tidigare har det faktiskt varit Finlands mest populära livsstilsprogram och det är rätt häftigt med tanke på att alla talar svenska.

      God Jul!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.