söndag 15 maj 2016

Esko flyttar in

Vi bestämt att vi för första gången i våra liv skall ha ett eget potatisland. Vuxenpoäng klirr, klirr. Tidigare har vi haft vårt potatisland tillsammans med mina föräldrar, men dels är det mera praktiskt att ha det nära huset och dels tycker jag att det börjar bli dags för mina föräldrar att få minska på sitt land.

Jenk blev själaglad när han insåg att han minsann var tvungen att utvidga maskinparken med en potatissättare, en potatismyllare och en potatisupptagare. Och det var liksom som det skulle ha fallit ett osynligt lock för hans öron när jag sade -Vi kan väl låna?

Vips, var annonsen in på Findit och vips hade en gammal farbror hört av sig och vips hade Esko flyttat in. -Det är så roligt att samla på gamla maskiner, sade Jenk. -Visst är det, sade jag och höll fingrarna i kors bakom ryggen.

2 kommentarer:

  1. Härligt med gamla maskiner och potatisland är ju underbart. Supergott att hämta nypotatisen från gården!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.