lördag 10 december 2016

Ge hyacinten kalla fötter

För mig är det absolut nödvändigt att huset i juletid doftar hyacint. Det finns inget härligare än att komma in efter en vinterpromenad och mötas av värme och hyacintdoft.

Eftersom jag är sparsam brukar jag inte slösa mina pengar på stora blomsterkorgar eller arrangerade hyacintformationer. Nej, för doftens skull räcker det gott och väl med en fulhyacint undangömd i något hörn.

Eftersom många affärer har kampanjpris på hyacinter brukar det dock hända att fler än en hyacint följer med mig hem. Då får de andra snällt vänta i kylskåpet där de sover så snällt tills deras kompis doftat klart och behöver bytas ut.

Det här knepet kan du även ta till om du har drivit upp egna hyacinter och tycker att de utvecklas lite väl snabbt. Då är det bara att ställa in dem i kylskåpet och vara väldigt sparsam med vattnet så brukar situationen reda upp sig. 

3 kommentarer:

  1. Tack för tipset!! Lördagskram från Kate

    SvaraRadera

  2. Jag har sett berättelser som görs av många människor på Sir. Giovanni, som jag kontaktade honom för ett lån på 420.000,00 Kr att betala mina skulder och mitt projekt. Det är med Sir. Muscolino Giovanni, att livet mitt leende igen är en man av enkel och sympatisk hjärta. Här är e-post: muscolinogiovanni61@gmail.com

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.