onsdag 16 maj 2012

Jord i mängd och massor

Min man kommer nog att få en smärre chock när han kommer hem idag. Han hade nämligen beställt hem ett lastbilslass med matjord till våra nya odlingar och vår planerade äppellund och jorden skulle komma idag. Före han åkte hemifrån fick jag instruktioner om var jag skulle visa lastbilsföraren var jorden skulle kippas. -Nehej, där lutar det för mycket, sa lastbilschauffören.

Så jag fick snabbt och lustigt komma på ett nytt ställe för vår jordhop. Den hopen kommer ju att finnas i flera år, så enkelt är det inte att mitt i allt se den perfekta platsen framför sig. Men själv tycker jag att det blev ganska bra. Det rymdes ju nästan utan att komma ut på vägen ...

En egen jordhop tycker jag är lyx. Roligt att komma på en mängd olika trädgårdsprojekt när jorden enkelt finns till hands. Ibland får vi frågan varifrån vi köper vår jord. Vi brukar alltid köpa jorden av bröderna Engman i Korsholm. De är lite anonyma, men söker du på H&H Engman hittar du nog. Vi har alltid varit jättenöjda med dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.