tisdag 8 maj 2012

Veckans vegetariska recept : Potatispaj

Detta recept hittade jag på bloggen Husmorsskolan och den blev jättegod. Ett perfekt alternativ till vanlig potatis, ris eller liknande. Har du kokt potatis över från gårdagens middag är den även perfekt. Jag försöker lära mig att inte vara så beroende av måttsatser utan att mera våga "höfta", därför återger jag receptet bara lite så där i stora drag : ) Gör en pajdeg, tryck ut den i en pajform och låt den vila en stund i kylskåp. Förgrädda pajdegen. Stek en stor lök och strö över pajbotten. Skiva den kokta potatisen och lägg över löken. Smula fetaost ovanpå. Gör en äggstanning (jag gjorde min på turkisk youhurt, husmodern Maja på creme fraiche)och häll över. Grädda.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen din blogg!
    Ville mest bara säga det.
    /Sofia på andra sidan Östersjön

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.