måndag 19 maj 2014

Bönröra med kirskål + morotssallad

Till vår restaurangdag hade jag gjort en bönröra med kirskål. Den blev väldigt lyckad och jag delar gärna med mig av receptet. Perfekt som kall sås eller dressing. Bara att mixa ihop alla ingredienser.

1 ½ dl kokta vita bönor
1 dl hackad kirskål
1 msk olivolja
25 g fetaost
½ dl naturell yoghurt
1 liten vitlöksklyfta
salt och peppar


För en tid sedan fick jag även receptet till en pesto baserad på nässlor av min vän Petra som driver bloggen Signes hus. Hon hade i sin tur tagit receptet från min virtuella vän Bondjäntan. Tänk vad roligt hur det funkar i bloggvärlden. Jag använde min pesto till att göra en väldigt god morotssallad. Så här dags brukar ju inte morötterna vara världens saftigaste,  men med peston blir det mums ändå. 

Riven morot
Rostade solrosfrön
Rostade kokosflingor
Nässelpesto
Saften från en apelsin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.