måndag 20 oktober 2014

Fixa eget glasögonputs

Jag tror att ett kännetecken för mig har varit att jag ständigt har gått omkring med smutsiga glasögon. När jag har börjat se suddigt, har jag försynt torkat av dem mot tröjan, vilket har resulterat i att mitt synfält inte har blivit direkt solklart. Men det är ett minne blott för jag har hittat ett recept på eget glasögonputs. Varsågoda!

1/3 handsprit *
1/3 äppelcidervinäger
1/3 vatten

* Jag gick in på apoteket och sade att jag ville ha den starkaste handspriten det gick att få tag på.

Så blandar du allt och häller i en liten sprayflaska.

Och snäll som jag är har jag nu innan jag sätter ut det här receptet provat glasögonputset på mina egna brillor i en veckas tid. Glasen sitter kvar och jag ser bra. Men på amerikanskt vis garderar jag mig med att du gör det på egen risk : )

4 kommentarer:

  1. För min del fungerar vanlig tvål och vatten utmärkt. En flaska mindre att förvara ;)

    SvaraRadera
  2. Lite svårt att ta med i handväskan dock ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har helt klart en poäng där... :)

      Radera
  3. Eller så har man enjos glasögonduk! Tar lite rum, tar bort allt fett och smuts på glasögonen och tar inte slut. Smidig att ha med är den också då den kommer i en lite metallåda :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.