fredag 20 februari 2015

Låt servicen komma till folket!

För andra året i rad ordnas i vår lilla by ett koncept som jag tycker väldigt mycket om -en må bra dag. De är en dag när byskolan proppas full med personer som erbjuder byborna allehanda behandlingar. Det är allt från klassisk massage till healing. Hårklippning, mindfullness till häst, qigong, konditionsboxning, mat ... ja det finns till och med en terapigris på plats.

Det fina i kråksången är som jag ser det att de enskilda personerna inte behöver söka upp de olika behandlingarna utan att det är behandlingarna som söker upp människorna. Vettigt på alla sätt! Dessutom är det fritt fram att gå och titta, fråga och kanske våga sig in på en liten drop-in tid. Så steget att våga sig dit är litet. Och så träffas ju alla bybor, vilket kanske är det viktigaste.

I år ordnas Må bra dagen söndagen 1.3 kl. 11-16 i Veikars skola. Blir du nyfiken tycker jag absolut det är värt ett besök. Det är ju inte bara för oss som bor här utan alla är välkomna.  Själv har jag bokat in mig på nervbanemassage plus att jag skall gå på qigong och lyssna på en föreläsning om thetahealing och andlighet i vardagen. Alltid bra att vidga sina vyer och få insikt i hur olika människor tänker om saker och ting.

Och om du bor långt borta kanske du kan fundera på om du tillsammans med några andra driftiga personer kan göra något motsvarande där du bor. Här i byn är vi så glada för vår må bra dag!


2 kommentarer:

  1. undrar om du vet om man kan boka in sig på något om man inte har fb??? och var hittar man ALLT vad som erbjuds för behandlingar man kan boka in sig på i sånt fall?? mvh. Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Information hittar du här:

      http://alvbyarna.weebly.com/maring-bra-dagen-2016.html

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.