måndag 6 april 2015

Den lever, den lever, den lever än

Idag är det annandag påsk och jag antar att man i många kyrkor runtom i landet sjunger -Uppstått har Jesus hurra, hurra. Han lever, han lever, han lever än.

Själv sitter jag i pannrummet och tänker -Den lever, den lever, den lever än.

Ifjol köpte jag på sensommaren några rätt utblommade hortensior. Jag tänkte att jag skulle testa att se om det gick att övervintra dem. Så jag ställde in dem i garaget där de fick ljus och där temperaturen låg kring + 10 grader. Tanken var även att jag skulle vattna dem några gånger under vintern. Det orkade jag dock inte.

För några veckor sedan lyfte jag in krukorna i pannrummet där de även står ljust, men nu rätt varmt. Eftersom vattenslangen står en halv meter bort har jag även orkat vattna dem med jämna mellanrum och hurra! Åtminstone den ena har börjat skjuta nya skott från roten. Hoppas jag orkar hålla livet i den här nu då så att mitt experiment lyckas. Med minimal arbetsinsats dessutom. Sånt tycker jag om.

2 kommentarer:

  1. Jag lät mina stå kvar i jorden över vintern. Täckte med löv och granris över. Häromdagen lyfte jag på "filten" och kikade ner på .....knoppar....så jag säger också hurra. Visste inte om de skulle överleva vintern ute i landet men det verkar de gjort. Ska bli spännande om de orkar växa upp också men täcket för försäkerhets skull ligga kvar tills frosten gett sig.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.