fredag 15 maj 2015

Mera äppel, del två.


För en tid sedan berättade jag på bloggen att jag försökte böja ner kvistarna på mina unga äppelträd för att på så vis snabbare få äppel.

Jag fick några tips som jag direkt omsatte i praktiken. För det första fick jag tipset om att låta tyngderna ligga på marken eftersom kvistarna då inte utsätts för lika stor påfrestning när det blåser. För det andra fick jag tipset om att inte använda snören, eftersom de växer in i barken väldigt snabbt.

Så nu har jag vidareutvecklat mina funderingar så att jag använder tjocka remsor klippta av ett gammalt lakan och tegelstenar som ligger direkt på marken. Snyggt är det verkligen inte, men det funkar bra.

Tack alla ni som hjälper mig att förstå sånt jag inte själva förstår. Det är mycket därför det är så roligt att blogga.

2 kommentarer:

  1. Behöver du en akut lån eller finansiell tjänst? Kontakt financialdepartment.online@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Kära Herr Fru,
    Vi erbjuder privata lån, kommersiella och personliga med ett minimum
    Årlig ränta på 2% inom två år, till 30 år för återbetalning
    Period som varade någonstans i världen. Vi erbjuder lån
    Raza nål Resort $ 5000 till $ 100.000.000 dollar. Våra lån är väl försäkrad för
    Maximal säkerhet är vår prioritet, om intresse finns tveka inte att
    kontakta och maila oss: Bradysmithloanfirm@gmail.com
    Full och information som nedan så att vi kan.
    * Fullständigt namn:
    * Adress:
    * Tid?:
    * Status:
    * Land
    * Yrke:
    * Månatlig inkomst:
    * Telefon:
    * Mobil:
    * Syftet med lånet:
    * Lånebelopp behövs:
    ? * Löptid A:
    Intresserade personer bör kontakta mig och via e-post:
    Mr Brady Smith långivare.
    E-post borgenär: Bradysmithloanfirm@gmail.com

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.