torsdag 8 oktober 2015

Er nya poetissa

Minns ni igår, när jag skrev att jag hade hamnat på en gammal blogg och småfnissande konstaterade att jag var lite poetisk på den tiden. Jag kunde inte slita mig från min gamla blogg utan läste vidare och vad tror ni jag hittade där? Jo, en DIKT!

Och den var ju riktigt bra om jag får säga det själv. Och som vi har konstaterat redan tidigare så får jag ju säga det eftersom det är min blogg.

Bakgrunden är att jag skulle skriva min första bok och hade anmält mig till en skrivkurs. Och vad gjorde vi på skrivkursen då? Jo, vi skrev dikter, dikter, dikter. Inget fel på dikter i sig, men det är inte riktigt min grej. Så vad gör då den duktiga eleven? Jo, hon skriver dikter. Varsågoda! Här kommer dikten du inte trodde fanns (inte jag heller tydligen eftersom jag hade glömt bort den).

Den starka kvinnans dikt

Kliv ur vår säng
Släck vårt ljus
Överlämna våra barn
När träden fäller sina löv vill jag vara ensam

Jag vill inte längre vara den frostkänsliga blomman i din vas
Inte den kluckande, glada drottningen i din sal
När träden fäller sina löv -då går jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.