måndag 21 december 2015

Städa med Coca-Cola

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag är verkligen ingen hejare på att städa. Inte så att jag kvalar in till tv-programmet "Rent hus", men jag har för länge sedan kommit på att jag o så gärna sätter tiden på roligare saker plus att jag har märkt att ingen annan i hushållet verkar ta så stor stress över det heller, så varför skulle jag?

En av våra skitigaste platser har nog varit ugnen. Märk väl - "har varit".

Efter att jag läste om Coca-Colans förträfflighet som städprodukt var jag tvungen att hälla ut en flaska Cola i ugnen, låta stå och rengöra ugnen följande dag. Det funkade fint. Mer städtips med läskeblaskan hittar du här. 

Med tanke på detta och att jag i boken "Självhushållning i praktiken" skrev att man kan använda Coca-Cola till att ta bort ogräs i trädgården är man inte längre lika sugen på att dricka den : )

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Näe Coca-Cola dödar det mesta.
    JAg borde verkligen städa ugnen också. Den ska flytta snart till nya köket och då vore det ju trevligt med en ren ugn. Tänkte prova på denna variant: http://www.newsner.com/2014/10/jag-brukade-hata-det-men-nu-slipper-jag-oroa-mig-att-gora-rent-ugnen-det-har-ar-genialt-2/

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.