söndag 12 juni 2016

Biodlare eller blivande biodlare i Österbotten -se hit!

Lördagen 18.6 kl. 13 håller Svenska Österbottens biodlarförening sommarträff hemma hos oss. Det är helt enkelt en dag när biodlingsintresserade personer surrar omkring i vår trädgård och pratar birelaterade grejer. Och säkert lite annat också. Vad vet jag, jag har aldrig varit på en biodlarträff tidigare, men man har väl fantasi?

Jag har hört att korvgrillning är ett måste, så det blir det. Och så har vårt gårdscafé öppet så att man kan köpa kaffe med dopp. Så gissar jag att man tar sig en titt på våra utrymmen och funderar på hur man bäst och enklast hanterar honung. Säkert gluttar man lite på någon bikupa.

Man behöver inte vara medlem i föreningen för att dyka upp utan det räcker med ett intresse att diskutera bin och allt som dit hör till. Ja, man behöver inte ens ha bin utan bidrömmar räcker mer än väl.

Passar du in på detta är du hjärtligt välkommen till oss på lördag. Adressen är Ketovägen 93 i Veikars. Ingen anmälning behövs, men har du frågor kan du ju sända mig ett mejl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.