fredag 26 augusti 2016

Tomatillo -är det så här de smakar?

Jag känner väl att jag behöver ge Tomatillon upprättelse från ifjol. Jag läser nämligen att jag då skrev att den smakade piss. Det är inte sant.

Den hann nog tydligen inte bli helt klar ifjol och eftersom den aldrig ändrar färg är det lite svårt att veta om den är klar. Men i år har den blivit så klar att den släpper från plantan och då är det ju lätt att veta när de är klara att sätta tänderna i. Och det är jättegoda! Påminner väldigt mycket om gyllenbär som är en annan av mina favoriter.

Från att jag ifjol var osäker på om jag skulle låta den få fortsätta ta plats i mitt växthus kommer jag nu garanterat att odla den kommande somrar. Det lär även finnas tomatillo i violett, så kanske man till och med borde utöka odlingen.

Jag läste också på nätet att Tomatillo inte är en frukt som man äter direkt utan använder i Salsa och så vidare. Det tycker jag är fel. Den är som sagt jättegod.

1 kommentar:

  1. Ska den fylla ut hela "skalet"? Mina är ännu bara små bollar i stora skal.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.