lördag 8 april 2017

Guldvatten

De där 20 paprikorna som jag skrev om igår, vad gödslar jag dem med? Ja, det kan ju vara en liten femma så här dags när ens sådder börjar kräva lite extra näring, men man inte orkar släpa hem gödning från affären eller dynglukten inte känns som ett alternativ inomhus. Då vill jag bara försynt föreslå guldvatten. Jag har skrivit om det tidigare, men jag gör det igen. Så perfekt och enkelt.

Några gånger i veckan kissar du i en burk. Sedan spär du ut det med 1 del guldvatten och 10 delar vatten och så vattnar du. Luktar inget. Är garanterat hållbart och billigt. Och äter du ekologisk mat och inte käkar en massa p-piller eller andra mediciner så är din gödning väldigt hälsosam (ja kanske inte att dricka).

Här och här kan du läsa mer om guldvatten.

2 kommentarer:

  1. Bra med inlägg om guldvatten, en alldeles för lite utnyttjad gödselkälla. När jag berättar om guldvatten för besökare, brukar de skruva på sig konstigt och stå alldeles tysta som om jag tog upp ett mycket pinsamt ämne. Men det är väl ingen hemlighet att alla behöver kissa och att växter behöver gödslas!
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  2. är väl ingen skillnad på ditt kiss och hönsbajs:) och även tomater älskar kisseriet

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.