måndag 14 maj 2018

Bytt är bytt

Våra plommonträd skjuter skott som bara den. Tidigare år har jag flyttat dem för eget bruk eller helt enkelt klippt av dem med gräsklipparen, men i år tänkte jag kolla om det fanns intresse för att byta mot andra växter (eller choklad!). Och oj, vilket intresse det fanns när jag satte ut dem i en trädgårdsgrupp på FB. Det fanns inte ens så det räckte till alla.

Och vad många trevliga människor jag har mött och vad spännande växter jag bytt till mig. Här kommer ett urval. Bilderna är hur jag i mitt huvud fantiserar om hur det kommer att börja se ut. Just nu är det ju bara små plantor som behöver växa till sig : )

En vit midsommarros. De brukar ju vara väldigt vanliga på gamla gårdar, men vi har faktiskt ingen här hos oss. Bara en rosa som jag alltid har kallat midsommarros, men som kanske egentligen är något helt annat.


En valamoros. En sådan här växer vid ungdomsföreningen i byn och jag har alltid suktat lite när jag cyklat förbi. Och plötsligt så blev jag erbjuden den i byte. Jag nappade direkt!

När jag blev erbjuden Tornedalens ros var jag tvungen att googla hur den ser ut, men när jag såg den var jag tvungen att tacka ja! Så vacker! Paret som kom med rosorna hade dessutom massor med bra information om hur jag skulle lyckas med mina rosor så det var fullpott!

Likaså hade jag aldrig hört talas om rosen Wasa Gaming, men när jag kollade lite på nätet, såg jag att många hade den på sin "önskelista" till trädgården. Den lär tydligen kunna bli jättestor och sånt tycker jag om, eftersom det finns mycket utrymme hos oss och alltid täcker den väl något ogräs : )

Så fick jag några plantor till stockrosor. De kommer ju tyvärr inte att blomma i år så jag blir tvungen att försöka få dem att överleva till nästa år, men då tusan!

Riddarsporrar var det många som bjöd ut och inte mig emot för de är ju jättevackra. När jag nu ser alla bilder börjar det kännas som vi har en slottsträdgård på gång. Bra så.


En alpklematis som jag fantiserar skall klättra i vårt äppelträd

Men jag har även fått ätbara saker. T.ex. plantor till djungelgurka, plantor till brysselkål och rödkål och MASSOR av choklad.
Byt mera grejer! Det tänker i alla fall jag börja göra mer.






1 kommentar:

  1. We are direct mandate to Certified Financial Instrument providers in United Kingdom. Our providers engage in Lease and Purchase of Bank Guarantee {BG}, Standby Letter of Credit {SBLC}, Medium Term Notes {MTN}, Loans and financial instruments issued from AAA Rated banks mainly HSBC London, Deutsche Bank AG Frankfurt and Barclays Bank. Our providers are very reliable, Ready, Willing and able to complete BG/SBLC between 10M-5B EURO/USD

    We will be glad to share our working procedures with you upon request to proceed towards establishing a successful business relationship. Feel free to contact below

    Email: heywoodfinanceltd@gmail.com
    Skype: heywoodfinanceltd

    Leasing Price: 4%+1%
    Buying Price: 32%+2%
    Intermediaries/Consultants/Brokers are welcome to bring their clients and are 100% protected. In complete confidence, we will work together for the benefits of all parties involved.

    Regards,
    Henry Neville Moser
    HEYWOOD FINANCE LTD

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.