lördag 19 januari 2013

Bröd från Brunkebergs bageri

De som följt med bloggen vet att jag när jag blev intresserad av surdegsbak blev rekommenderad boken "Bröd från Brunkebergs bageri" av Heléne Johansson. Jag önskade mig boken i födelsedagspresent och fick den också. Den är en guldgruva! Vacker, lätt att förstå och varierande recept. Men det allra bästa med boken är att den innehåller så mycket mer än en vanlig receptbok. I boken har jag fått lära mig hur jag rullar ihop en bröd på bästa sätt. Ja, det finns en skild teknik för det. Jag har fått lära mig hur olika ingredienser fungerar ihop med en bröddeg och mycket, mycket mer.

Det här är ingen ny bok. Nej, den utkom redan 2009. Den har vunnit en del priser och det kan jag förstå. Det här är nämligen en bok såväl för nybörjaren som för den som redan bakat en tid. Flera gånger i veckan tar jag fram boken och bläddrar mig fram till ett brödrecept jag vill pröva. Den är helt enkelt så bra!

2 kommentarer:

  1. Låter som en kanonbok. Själv så lärde jag mig genom nätet, googlade. Hade jag haft någon bok så hade jag förmodligen sluppit alla de misstag jag gjort genom åren. Eller så kanske jag inte ska skylla på andra när det är jag som aldrig kan följa instruktioner utan hela tiden skall ta genvägar : )

    Grymt snygg header i din blogg *tummen upp* eller *gilla* som man gör på Facebook.

    SvaraRadera
  2. Instämmer om din nya header. Fin är den. Och den boken skulle inte vara så dum att ha i bokyllan. Surdegsbröd är så överlägset gott.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.