onsdag 2 januari 2013

Byalådans resa

I februari ifjol skrev jag om min kompis Eijas idé med en byalåda.

Tyvärr stannade Eijas låda nästan direkt, men min har knallat sig fram genom byn. Ibland har jag hört någon som i förbifarten har berättat om att lådan varit hos dem, men jag har aldrig haft möjlighet att närmare studera dess framfart.

Men före jul fick jag av vännen Maria höra att lådan var hos dem. Jag bad henne räkna hur många hus lådan passerat. Mellan 25.3 (när lådan startade) och 15.12 hade lådan passerat 23 stycken hus. Inte illa!

Tanken var ju från början att man skulle föra lådan till "närmaste granne" för att man på så vis skulle börja känna sin granne bättre. Dessvärre (men dock helt förståeligt) verkar det som om lådan förts till "följande trevliga granne som man känner sedan tidigare". Så helt har det inte lyckats, men ännu lever lådan och jag är säker på att den har orsakat många trevliga möten.


1 kommentar:

  1. Det där med byalåda tycker jag är en väldigt bra idé. Det kanske är något att försöka med här där vi bor.
    Gott nytt år!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.