torsdag 21 mars 2013

Månadens bloggtips!

Som ni märkt länkar jag inte till några bloggar. Det betyder inte att jag inte läser bloggar utan kanske snarare på det att jag är en periodare. Jag hittar en blogg som jag läser en tid och sedan hoppar jag vidare. En del bloggar läser jag väldigt sporadiskt medan andra bloggar alltid väcker mitt intresse.

Men jag blir ju alltid tokglad när jag märker att någon blogg har länkat till min blogg. Och jag vill ju verkligen i min tur kunna lyfta fram de bloggar som inspirerar mig. I mina inlägg hittar ni titt som tätt länkar till andras bloggar och nu tänkte jag även införa att jag på samma sätt som jag med jämna mellanrum tipsar om böcker och tidningar kommer att tipsa om bloggar jag för tillfället går igång på. Några i taget ...

Vill ni enkelt hitta dessa tips kommer de att finnas under rubriken "Bloggar" i innehållslistan. Så det är ju nästan som en länklista : )

Har du själv tips på bloggar som du tror jag skulle gå igång på får du gärna tipsa mig!

Först ut är följande bloggar:

Bondjäntan
Så här i såtider är det svårt att inte gå igång på Bondjäntans skriverier om bönor, tomater och chili -hennes stora passion. Sedan är jag alltid väldigt nyfiken på hennes glädjehus, ett växthus som vintertid fungerar som hönshus. Det skulle vara ett växelbruk som heter duga!

Frijord
Jag älskar underrubriken på denna blogg -ett liv, ett försök. En blogg med långa, vackert skrivna inlägg. Läser ni inget annat så måste ni åtminstone läsa detta inlägg. 

Morotsliv
En blogg om kemikalier, tillsattsämnen, kärringtips, ekostädning, hälsosam mat och en massa annat. Egentligen brukar jag inte orka med denna typ av bloggar, men Ila gör det väldigt lätt att hänga med. Du kan även vara med på Morotslivs FB-sida. 

2 kommentarer:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.