söndag 16 november 2014

Helgens lyx!

Det är inte varje dag man kan komma gående över åkern med rykande färska pizzor.

Igår var det restaurangdagen och då hade våra grannar vid Lalle gård öppnat en pop-up pizzeria.

'Pizzeria Musteria' inrymdes i deras äppelmusteri och hade sittplatser för 12 personer. Eftersom kunderna var många valde vi att ta take-away. Funkar bra när man bor 100 meter bort.

Pizzeriorna var utan tvekan de godaste jag har ätit på många, många år. En lyx man garanterat kunde vänja sig vid.

2 kommentarer:

  1. Andra går över ån efter vatten, ni går över åkern efter pizza... äh, dålig början på kommentaren, men jättehärlig bild på pizzakartonger "mitt i skogen"!! Och roligt att läsa om orsaken till den! Bra reklam för hur kreativiteten kan blomstra, man blir inspirerad! Jag blir glad! Tack för det! :)

    SvaraRadera
  2. Håller med, jättehärlig bild med pizza på en åker :D Restaurangdagen tror jag inte uppmärksammades alls i byn jag bor i. Hoppas på en förändring till nästa år. :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.