torsdag 9 januari 2020

Min köpstopp-turné

Förra hösten höll jag en föreläsning kring köpstopp i Jakobstad. Föreläsningen drog en hel del publik och var väldigt rolig att hålla. Mer än hälften av deltagarna meddelade att de efter föreläsningen skulle inleda ett köpstopp :)

Jag tänkte att det skulle vara kul och kännas meningsfult att nå ut till fler och därför sände jag ut lite info till andra arrangörer. Här är vad jag skrev om föreläsningen:


Det här är kvällen för dig som vill inspireras till att shoppa mindre. Ja, kanske till och med utmana dig själv med ett kortare eller längre köpstopp. Under kvällen utmanas ditt tankesätt kring konsumtion. Varför köper vi så mycket grejer? Hurudant är mitt köpbeteende? Men kvällen ger även många praktiska tips och idéer för hur din konsumtion enkelt kan minska. Maria Österåker utmanade sig ifjol med att endast få köpa sju nya klädesplagg. Hon klarade sig på två. Med åren har medveten konsumtion blivit en livsstil och idag är hon en omtyckt föreläsare kring vår tids shoppingsjuka. Under kvällen gräver hon djupare in i vår relation till prylar, kläder, resor, presenter, mat och inredning. Välkommen med!
Vill du komma och lyssna är följande platser inbokade. Och råkar du inte bo här får du gärna kontakta någon arrangör nära dig och be dem ta kontakt med mig. Kanske vi ses?


Köpstopp Kronoby MI (Kronoby folkhögskola) 22.1
Köpstopp Malax VI (Korsnäs UF) 23.1
Köpstopp Ruth-Marthaförening (Korsholms kulturhus) 22.2 
Köpstopp Vörå  VI (Norrvalla) 18.3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.