tisdag 8 september 2020

Olja in möblerna med egen bivaxsalva

 

Jag kunde verkligen inte när jag steg upp på morgonen ha anat att jag inom några timmar skulle ha oljat in badrumsskåpet -något jag inte hade gjort på säkert tio år. Men ibland överraskar man sig själv. 

Så jag grävde fram en burk med min ringblomssalva som stått i skåpet i flera år och började smeta ut det med handen och det blev så jättebra! Den salvan kan man verkligen använda till allt. Nu känns det kanske som lite onödigt lyxigt att smörja in ett skåp med ringblommor och det är ju verkligen inte nödvändigt. Lika bra går det ju att fixa en salva utan ringblommor och använda till dylika projekt. 

Ps. Den funkar även perfekt att smörja in läderskor med. 

Recept på salvan hittar du här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.