onsdag 6 februari 2013

Mina klagoskor

Med tanke på den mentala svacka jag hade för några dagar sedan och det urusla humör som red min kropp kunde tidpunkten inte ha varit bättre för en riktig klagovisa. Med bestämda steg styrde jag stegen mot sportaffären Sportia i Vasa där jag två år tidigare hade köpt ett par skor.

Efter att flera år ha lidit av frusna fötter hade jag den dagen för två år sedan beslutit mig för att satsa på riktigt ordentliga vinterskor. Skorna har utomordentligt väl värmt mina fötter och jag såg fram emot att få använda skorna i flera år till. Men så en dag i pulkabacken tyckte jag att jag blev konstigt våt om fötterna. Förvånat och förtvivlat märkte jag att båda skorna hade spruckit upp i gummit precis vid hälen. Långa glipor gjorde att snö och vatten trängde in. Suck!

Visst borde man klaga när man tycker att produkter som man betalat för inte håller måttet. Men det är sällan man orkar. Men nya varma vinterskor är dyra och jag tänkte göra ett försök.

Väl inne i affären stegade jag fram till expediten, drog fram mina skor och berättade min historia. Om att jag har haft skorna i två år, men nog hade förväntat mig att de skulle hålla längre än så här. Att jag stilla undrade om det här var ett tecken på att det hade varit något fel på skorna redan när jag köpte dem. -Ja, de skall absolut lämnas in för reklamation, sade försäljaren. -Men får jag behålla skruttskorna under tiden? Jag måste ju ha ett par skor, frågade jag. Fem minuter senare gick jag ut genom dörren med splitternya skor. Inte en endaste slant behövde jag betala. Jag tackade för god service  (för det skall man alltid komma ihåg att göra) och lovade att återkomma nästa gång jag skulle köpa skor.


9 kommentarer:

  1. Bra gjort, trevligt att se att det faktiskt lönar sej att klaga!
    Tycker som du att de verkligen borde ha hållit ett par vintrar till.
    Skorna ser nämligen ordentliga och sköna ut.

    Nu ska ska jag testa schampo på bit, fick hem en tvål från Nea of Sweden igår. Jättenyfiken såklart då jag har ganska långt hår så det går åt massor av schampo här. Tack för ett himla bra tips!
    Ha det bra och <3 hälsningar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Hör gärna av dig vad du tycker om schampot

      Radera
  2. Wau! Tänk att det ibland funkar också i praktiken och inte bara i teorin. Grattis för ett bra gjort jobb.

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt! Vilken klok expedit. Inte ofta man träffar på dem.

    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu vill man bara lovorda Sportia i Vasa. Är så nöjd!

      Radera
  4. Jättebra! Det är så man möter och behåller en kund. Tack för inlägget om var man köper schampotvål. Jag ska köpa en och prova.

    SvaraRadera
  5. Men vad toppen! Helt klart god service!
    Har precis hittat din blogg och jag läser och läser. Massor av tips och inspiration. Trevligt! :o)
    Ha det gott! /Ann-Mari

    SvaraRadera
  6. Jag gjorde som du. Tog vinterjackan vars dragkedja höll ett par månader och gick till affären. Mitt problem var bara att kvittot legat på köksfläkten och all text hade bleknad. Så där stod jag med min trasiga jacka och min vita papperslapp i handen i butiken.

    Men efter lite frågor från dem om var när och hur samt ett telesamtal till butikschefen så fick jag välja en ny jacka eller pengarna tillbaks.

    Så visst lönar det sig att gå tillbaks med produkter man inte är nöjd med.

    Har läst dina blogginlägg senaste veckan och gör tummen upp. Tyvärr är jag lite dålig på att kommentera : )

    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.