torsdag 16 april 2020

Vika snygga fröpåsar


En dag när jag låg på sängen och slöläste på FB hittade jag en skatt. Det var en av mina vänner som delade ut tomatfrön till höger och vänster. Hon hade nämligen i sin tur fått en massa frön av en bekant och ville nu att så många som möjligt skulle få ta del av spännande sorter. Och vilka sorter! Jag var tvungen att googla på precis varenda en!

Jag valde fem olika sorter av vilka de flesta var mörka, strimmiga skönheter. När jag fick tomatfröna hade min vän satt in dem i egenvikta fröpåsar. Jag som hör till typen "ta ett gammalt kuvert eller ett gammalt kaffefilter" tyckte det var så vackert och försökte klura ut hur man gjorde.

Efter en stund hade jag klurat ut det. På IG finns en liten kort filmsnutt hur man gör ifall ni vill titta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.