lördag 28 september 2013

Fixa egen slush

Mina barn brukar med något trolskt i blicken prata om hotellet i Turkiet och det faktum att de fick dricka hur mycket Slush de ville. Gratis! En egen variant på slush fixar du hur enkelt som helt. Perfekt att ha i frysen och ta upp när efterrättsidéerna sinar.

1 burk konserverade persikor i sockerlag
1 burk gräddfil
(ev. socker)


Släng burkens innehåll och gräddfilen i en smoothie-maskin (går säkert även bra att mixa) och kör en stund. Häll "drycken" i en form med bred botten och lägg i frysen. Jag använder en mindre ugnsform med färskfolie i botten.

När du skall servera drycken tar du upp härligheten och mixar den. Servera med sked eller med ett grovt sugrör.

3 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Jag brukar mixa frusna bär med vatten. Då blir det exakt som slush med en gång :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh sånt där tycker jag om. Trevliga genvägar som sparar tid. Skall testas. Tack!

      Radera
  2. Det var ju kul! Tack, men nej tack. Jag upplever inte att min blogg är en matblogg i kanske den bemärkelsen.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.