onsdag 22 april 2020

Enkla små drivbänkar

Jag försår de flesta av mina grönsaker och rotfrukter. Egentligen är det bara palsternackor och morötter som jag direktsår. I år har jag även sått en del sommarblommor som olika sorters vallmo, krasse, tagetes och rosenskära. De enklaste drivbänkarna är ofta de bästa tycker jag. Tomma broilerförpackningar med hål i botten, täckta med en glasskiva över. Eller vindruvslådor med lock. Eller lådor som innehållit fastlagsbullar. Ja, det är helt onödigt att köpa drivbänkar, eftersom vår plastroskis är full av bra material. Det enda du behöver komma ihåg är att ibland vädra din drivbänk så att det inte blir för blött och dina frön antingen ruttnar eller det kommer mögel i din odling. Du kan även sätta t.ex. en tunn pinne (som glasspinnen på bilden) under glaset så att det bildas en tunn luftspalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.